همه ی ما تجربه های خوب یا بدی از خریدهایی که میکنیم داریم و در نتیجه آنها تصمیم میگیریم که دوباره سمت اون مغازه ، فرد ، محصول ، آکادمی و.... داریم.
یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی از زمان های قدیم به قول مردم تبلیغات زیانی با دهان به دهان بود .
الان هم حتی در دنیای دیجیتال این روش مرسوم هست شاید شکلش فرق کرده باشه که در وبلاگ بعدی براتن بیشتر توضیح میدم .
به همه کسبه سنتی کار توصیه میشه با صداقت و درست کار کنند با مشتری رفتار تجاری ای که فقط بخوان پول بگیرند نگاه نکنند .
شاید درگذشته ها قاعده رفتار با مشتری چندان مهم نبود ولی الان مشتری ها به راحتی برای شما جایگزین پیدا خواهند کرد.
اطلاعات درست دادن و هدایت درست مشتری به راحتی اعتماد مشری را جلب می کند.
صداقت انسان ها از روی بیان و نگاهشون کاملا مشخص هست پس بهتره که سعی کنید مشتری مداری بالایی داشته باشید و از طرفی هم قوانین بازی را بلد باشید .
درمباحث CRM به اهمیت و راهکارها اشاره کرده ام . اما واقعیت این است که در بازار سنتی ارتباطات کمی میتوان با مشتری برقرار کرد . سعی کنید حداقل یک کانال پیام رسان تشکیل بدهید و در کارت ویزیت خود آدرس آن را درج کنید .
موفق باشید.